- Details
- Written by Super User
- Category: Komunikaty Dyrektora
- Hits: 2858
Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji i Nauki z dnia 26 stycznia 2022 r. w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 w okresie 31 stycznia 2022 r. – 27 lutego 2022 r. wprowadza się następujące rozwiązania:
klasy 1-3 i klasy 4 – uczestniczą w zajęciach w formie stacjonarnej na terenie szkoły,
klasy 5- 8 – uczestniczą w zajęciach w formie zdalnej wg dotychczasowych zasad, tj.:
• Realizujemy przyjęte wcześniej rozwiązania, tj.: wszystkie zajęcia dydaktyczne w klasach 5-8 odbywają się od dnia 31 stycznia 2022 r. r. do dnia 27 lutego 2022 r. w formie zdalnej, w terminach zgodnych z obowiązującym planem lekcji, frekwencja jest sprawdzana i odnotowywana w dzienniku elektronicznym, wpis tematu lekcji jest potwierdzeniem odbycia zajęć. Podstawowym kanałem komunikacji na odległość jest aplikacja MS Teams w przypadku uczniów, dziennik elektroniczny w przypadku rodziców. Każdorazowo lekcja planowana jest przez nauczyciela w kalendarzu i to nauczyciel rozpoczyna spotkanie. W przypadku nieobecności nauczyciela i braku możliwości ustalenia zastępstwa lekcja zostaje usunięta z planu.
• Nauczanie zdalne nie jest tożsame z tradycyjną formą stacjonarną, dlatego w trosce o zdrowie uczniów kontakt z wykorzystaniem środków komunikacji na odległość nie powinien obejmować pełnej jednostki lekcyjnej. Staramy się dbać o takie planowanie zajęć, by uczniowie nie musieli spędzać zbyt wiele czasu przed ekranem monitora, jednocześnie jednak by mieli możliwość realizacji podstawy programowej przy maksymalnym wsparciu ze strony nauczyciela. Czas pracy uczniów przy komputerze w przypadku jednej jednostki lekcyjnej nie powinien przekraczać 30 minut. Pozostałe 15 minut proponujemy przeznaczyć na wydłużenie przerwy międzylekcyjnej, pracę samodzielną ucznia lub indywidualne konsultacje z nauczycielem, jeśli jest taka potrzeba.
KONSULTACJE Z NAUCZYCIELAMI
W obecnej sytuacji zalecam kontakt zdalny indywidualnie z nauczycielem, jednak w razie potrzeby istnieje możliwość spotkania na terenie szkoły. W sprawie konsultacji z nauczycielami przedmiotów proszę kontaktować się bezpośrednio z konkretnymi nauczycielami w celu uzgodnienia terminu i formy. BIBLIOTEKA Możliwość wypożyczania (i oddawania :-)) książek możliwa jest nadal na dotychczasowych zasadach.
ŚWIETLICA – działa stacjonarnie w dotychczasowych godzinach (z uwagi na sytuację zalecam rozważenie zasadności pozostawiania dziecka pod opieką świetlicy w grupie międzyoddziałowej)
BIBLIOTEKA – funkcjonuje stacjonarnie w dotychczasowych godzinach
ZAJĘCIA PPP - Zajęcia wynikające z opinii/orzeczeń poradni psychologiczno-pedagogicznej, zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze, rozwijające kreatywność, których realizacja jest możliwa z wykorzystaniem środków komunikacji na odległość, są prowadzone na takich samych zasadach, jak zajęcia lekcyjne wg dotychczasowego harmonogramu w klasach 5 – 8 oraz całkowicie w formie stacjonarnej w klasach 1-4.
Bardzo proszę o bezwzględne przestrzeganie procedur bezpieczeństwa przyjętych w Szkole, zaopatrzenie dzieci w maseczki oraz dbanie, by osoby o jakichkolwiek, najmniejszych objawach chorobowych nie były posyłane do Szkoły. Dziękuję,
Wojciech Szulc
- Details
- Written by Super User
- Category: Komunikaty Dyrektora
- Hits: 3165
Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 13 grudnia 2021 r. w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz.U. z dnia 14 grudnia 2021 r.) od dnia 20 grudnia 2021 r. do dnia 9 stycznia 2022 r. nauka w Szkole Podstawowej nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Zalasewie odbywać się będzie w trybie zdalnym.
KLASY 1-3
W przypadku uczniów klas 1-3 od dnia 20 grudnia 2021 r. do dnia 9 stycznia 2022 r.. pracujemy wg następujących zasad:
• Lekcje języka angielskiego, wychowania fizycznego (zajęcia na basenie dla klas 3 zostają w tym okresie zawieszone), religii i etyki odbywają się w formie zdalnej w godzinach wynikających z obowiązującego planu lekcji, zostają jednak skrócone do max. 30 minut, frekwencja jest sprawdzana i odnotowywana w dzienniku elektronicznym, wpis tematu lekcji jest potwierdzeniem odbycia zajęć. Podstawowym kanałem komunikacji na odległość jest aplikacja MS Teams. Każdorazowo lekcja planowana jest przez nauczyciela w kalendarzu i to nauczyciel powinien rozpoczynać spotkanie. W przypadku nieobecności nauczyciela i braku możliwości ustalenia zastępstwa lekcja zostaje usunięta z planu.
• Zajęcia prowadzone przez wychowawcę klasy realizowane są w formie zdalnej (z wykorzystaniem MS Teams), ich łączny czas trwania w ciągu dnia nie powinien przekraczać 90 minut (w przypadku ucznia), w trosce o zapewnienie choć minimum odpoczynku od monitora rekomenduję cykle 30-minutowe, frekwencja jest sprawdzana i odnotowywana w dzienniku elektronicznym, wpis tematu lekcji jest potwierdzeniem odbycia zajęć. Wychowawca planuje zajęcia z uwzględnieniem obowiązującego planu lekcji i możliwości psychofizycznych uczniów. Każdorazowo wszystkie lekcje planowane są przez nauczyciela w kalendarzu (na cały tydzień) i to nauczyciel rozpoczyna spotkanie. W przypadku nieobecności nauczyciela i braku możliwości ustalenia zastępstwa lekcja zostaje usunięta z planu.
Klasy 4 – 8
• Realizujemy przyjęte wcześniej rozwiązania, tj.: wszystkie zajęcia dydaktyczne w klasach 4-8 odbywają się od dnia 20 grudnia 2021 r. do dnia 9 stycznia 2022 r. w formie zdalnej, w terminach zgodnych z obowiązującym planem lekcji, frekwencja jest sprawdzana i odnotowywana w dzienniku elektronicznym, wpis tematu lekcji jest potwierdzeniem odbycia zajęć. Podstawowym kanałem komunikacji na odległość jest aplikacja MS Teams w przypadku uczniów, dziennik elektroniczny w przypadku rodziców. Każdorazowo lekcja planowana jest przez nauczyciela w kalendarzu i to nauczyciel rozpoczyna spotkanie. W przypadku nieobecności nauczyciela i braku możliwości ustalenia zastępstwa lekcja zostaje usunięta z planu.
• Nauczanie zdalne nie jest tożsame z tradycyjną formą stacjonarną, dlatego w trosce o zdrowie uczniów kontakt z wykorzystaniem środków komunikacji na odległość nie powinien obejmować pełnej jednostki lekcyjnej. Staramy się dbać o takie planowanie zajęć, by uczniowie nie musieli spędzać zbyt wiele czasu przed ekranem monitora, jednocześnie jednak by mieli możliwość realizacji podstawy programowej przy maksymalnym wsparciu ze strony nauczyciela. Czas pracy uczniów przy komputerze w przypadku jednej jednostki lekcyjnej nie powinien przekraczać 30 minut. Pozostałe 15 minut proponujemy przeznaczyć na wydłużenie przerwy międzylekcyjnej, pracę samodzielną ucznia lub indywidualne konsultacje z nauczycielem, jeśli jest taka potrzeba.
KONSULTACJE Z NAUCZYCIELAMI
W obecnej sytuacji zalecam kontakt zdalny indywidualnie z nauczycielem, jednak w razie potrzeby istnieje możliwość spotkania na terenie szkoły. W sprawie konsultacji z nauczycielami przedmiotów proszę kontaktować się bezpośrednio z konkretnymi nauczycielami w celu uzgodnienia terminu i formy. BIBLIOTEKA Możliwość wypożyczania (i oddawania :-)) książek możliwa jest nadal na dotychczasowych zasadach.
ZAJĘCIA PPP
• Zajęcia wynikające z opinii/orzeczeń poradni psychologiczno-pedagogicznej, zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze, rozwijające kreatywność, których realizacja jest możliwa z wykorzystaniem środków komunikacji na odległość, są prowadzone na takich samych zasadach, jak zajęcia lekcyjne wg dotychczasowego harmonogramu. • Wyjątkiem są zajęcia wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze: są one od dnia 20 grudnia 2021 r. do dnia 9 stycznia 2022 r. realizowane w bezpośrednim kontakcie dziecka lub ucznia z osobą prowadzącą te zajęcia na terenie szkoły, z uwzględnieniem realizacji odpowiednio opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka lub orzeczenia o potrzebie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych.
ŚWIETLICA
Od dnia 20 grudnia 2021 r. do dnia 9 stycznia 2022 r. na wniosek rodziców uczniów uczęszczających do klas 1 - 3, którzy nie mogą zapewnić opieki swoim dzieciom w tym okresie, organizowana będzie opieka świetlicowa w godz. 6:30 – 16:30. W razie występowania takiej konieczności proszę o przesłanie wniosku o objęcie dziecka opieką świetlicową na adres sekretariat@spoko.edu.pl z wyszczególnieniem dni oraz godzin, w których dziecko przebywać będzie pod opieką szkoły. Dla Państwa wygody i bezpieczeństwa wystarczy przesłać wniosek w formie skanu, a w przypadku braku takiej możliwości będziemy respektować również formę mailową.
PRZERWA ŚWIĄTECZNA: 23.12.2021 r. – 31.12.2021 r.
6 stycznia 2022 r. – święto Trzech Króli: dzień wolny od zajęć dydaktycznych, opiekuńczych i wychowawczych. W piątek – 7 stycznia 2022 r. nauka i opieka świetlicowa odbywają się wg zasad opisanych powyżej.
Wszystkim Państwu, zarówno Nauczycielom, jak i Rodzicom dziękuję za zrozumienie trudnej sytuacji i podejmowane starania, by uczniowie czuli się bezpiecznie, mogli kontynuować naukę w jak najbardziej sprzyjających warunkach. Jednocześnie apeluję o bezwzględne przestrzeganie przyjętych w szkole rozwiązań, zasad bezpieczeństwa i litery prawa oświatowego.
Drodzy Uczniowie – wiemy, że jest Wam trudno, ciężko i jesteście zmęczeni tą sytuacją. Pedagog i psycholog szkolny (pani Daniela Jasińska i pani Małgorzata Galińska) są niezmiennie do Waszej dyspozycji – w okresie zdalnej nauki preferowany kontakt w pierwszej kolejności: zdalny (przez Teams), jednak w razie potrzeby spotkanie w szkole będzie również możliwe. Pamiętajcie, że to nie oceny są w życiu najważniejsze! Jeśli osobiście mogę Was jakoś wesprzeć, nie wahajcie się i śmiało piszcie.
Trzymamy za Was kciuki!
Wojciech Szulc
- Details
- Written by Super User
- Category: Komunikaty Dyrektora
- Hits: 3931
Szanowni Rodzice,
Drodzy Uczniowie,
Rozpoczynając nowy rok szkolny, chciałbym zapewnić, że niezmiennie dokładamy wszelkich starań, by pobyt w szkole była dla wszystkich bezpieczny, a warunki nauki i pracy spokojne i w miarę możliwości jak najbardziej komfortowe. W związku z wciąż panującą sytuacją w celu zapewnienia bezpieczeństwa w szkole i ochrony przed rozprzestrzenianiem się COVID-19 w Szkole Podstawowej nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Zalasewie nadal obowiązują specjalne procedury zapewniania bezpieczeństwa opracowane na podstawie wytycznych ministra właściwego do spraw zdrowia, Głównego Inspektora Sanitarnego oraz ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania, stanowiące załącznik do zarządzenia dyrektora szkoły nr 1/2020/2021 z dnia 1 września 2020 r. Procedury znajdują się w zakładce POBIERZ – ORGANIZACJA ROKU 2021/2022 – RODZICE.Jesteśmy przygotowani pod kątem higieny i bieżącej dezynfekcji, wzorem minionego roku zmodyfikowany został grafik dyżurów pracowników obsługi w celu zagwarantowania stałego monitorowania czystości placówki podczas pobytu dzieci w szkole. Jednak tylko jeśli wszyscy podejdziemy odpowiedzialnie do wprowadzonych zasad, uda nam się zagwarantować dzieciom, by mogły cieszyć się nauką i skupić się na tym, co ważne zamiast na widmie potencjalnych zagrożeń.
Poniżej kilka najważniejszych informacji:
1. Wszystkich nas bezwzględnie obowiązują wytyczne MEiN, MZ i GIS w zakresie zachowania środków bezpieczeństwa, higieny i dystansu społecznego.
2. Pobyt w szkole osób trzecich ograniczamy do niezbędnego minimum; osoby przyprowadzające/odbierające uczniów pozostają w przedsionku przy portierni.
3. Z uwagi na fakt, iż wyprawka uczniów edukacji wczesnoszkolnej jest dość obszerna, proszę, by zamiast uczniów, dostarczyli ją wychowawcom klas rodzice podczas pierwszego zebrania (terminy zebrań zostały udostępnione w gablocie przy wejściu głównym oraz w zakładce POBIERZ – ORGANIZACJA ROKU 2021/2022 – RODZICE).
4. Plan lekcji został zmodyfikowany, aby w miarę możliwości uczniowie nie musieli zmieniać w ciągu dnia sali, w której prowadzone są zajęcia. Z uwagi na większą ilość oddziałów niż sal lekcyjnych oraz w trosce o efektywność procesu dydaktycznego nie było to możliwe w 100%. Niestety plan lekcji nie jest idealny, co wynika w znacznej mierze ze zmniejszonej ilości sal dydaktycznych w stosunku do ilości oddziałów. Ma to bezpośredni związek z pracami budowalnymi, w celu prowadzenia których musieliśmy czasowo odciąć część budynku w skrzydle południowym, „tracąc” niektóre sale oraz zamieniając jedną z sal dydaktycznych w świetlicę szkolną. Wierzymy, że w drugim półroczu roku szkolnego 2021/2022 sytuacja ulegnie radykalnej poprawie.
5. Dopóki warunki atmosferyczne będą sprzyjające, większość przerw uczniowie spędzać będą na dziedzińcu szkolnym. Dlatego oddziały klas 4- 8 odzież wierzchnią będą w tym okresie przechowywać w salach, w których przebywają, jak to zostało opisane w punkcie 1. „Procedury korzystania z szatni”.
6. Uczniowie klas edukacji wczesnoszkolnej na przerwy wychodzić będą rotacyjnie w godzinach ustalanych indywidualnie przez wychowawców w zależności od potrzeb.
7. Ciepłe posiłki będą wydawane w godz. 11:00 – 14:30, przy czym uczniowie edukacji wczesnoszkolnej spożywać będą je w salach lekcyjnych. Posiłki dostarczać będzie do sal wyznaczony pracownik szkoły.
8. Inauguracja roku szkolnego zostanie przeprowadzona w obrębie klas, tj. w formie spotkania z wychowawcą. Wyjątkiem są oddziały klas pierwszych, które spotkają się z dyrekcją w sali gimnastycznej, a następnie przejdą do sal lekcyjnych. Harmonogram rozpoczęcia roku szkolnego 2021/2022:
KLASA | WYCHOWAWCA GŁÓWNY | SALA | GODZINA |
1A | Magdalena Jankowska | 10 | 8:00 sala gimnastyczna |
1B | Justyna Nowicka | 12 | |
1C | Joanna Wołodkiewicz | 11 | |
2A | Anna Błachowska | 7 | 8:00 |
2B | Barbara Paterka* | 6 | 8:30 |
2C | Daria Firlik | 10 | 8:00 |
3A | Aleksandra Plucińska | 11 | 8:00 |
3B | Patrycja Komsta | 7 | 9:00 |
3C | Joanna Kaliszan | 6 | 9:00 |
4A | Aleksandra Stępka | 1 | 8:00 |
4B | Marcin Mroskowiak | 2 | 8:00 |
4C | Ewa Chudek | 16 | 9:00 |
5A | Dorota Jaskowicz | 2 | 9:00 |
5B | Dagmara Dux | 4 | 9:00 |
6A | Monika Matuszczak-Cierpisz | 3 | 9:00 |
6B | Izabela Zgórska | 1 | 9:00 |
7A | Anna Andrzejewska | A2 | 9:00 |
7B | Zofia Frąckowiak | 13 | 9:00 |
7C | Ewa Bręcz | A2 | 8:00 |
8A | Karolina Liszka | 8 | 9:30 |
8B | Ewa Radolak | 3 | 8:00 |
8C | Cezary Cieślak | A1 | 8:00 |
8D | Rafał Olejniczak | 16 | 8:00 |
*zastępstwo: Karolina Liszka
9. Do końca września zawieszony jest wynajem sal; nie będą w tym czasie odbywały się na terenie szkoły żadne zajęcia komercyjne prowadzone przez podmioty zewnętrzne.
10. Nie rezygnujemy z wycieczek, o ile ich organizacja i przebieg odbywać się będą zgodnie z obowiązującymi wytycznymi dotyczącymi bezpieczeństwa.
11. Proszę o minimalizację pobytu dzieci w świetlicy szkolnej.
12. Nie rezygnujemy z narzędzi wprowadzonych w okresie zdalnego nauczania, wszyscy uczniowie mają darmowy dostęp do pakietu Office 365; w bieżącej pracy i w razie konieczności powrotu do pracy na odległość nauczyciele wykorzystywać będą aplikację Teams.
13. W trosce o zachowanie wymogów bezpieczeństwa zaleca się noszenie maseczek w przestrzeni wspólnej szkoły.
14. Wchodząc do szkoły i opuszczając budynek, uczniowie korzystają z wejścia głównego (Wejście nr 1). Proszę mieć na uwadze, że tuż obok odbywają się prace budowlane i należy zachować szczególną ostrożność.
15. W razie pojawienia się nowych wytycznych otrzymają Państwo natychmiast informację za pośrednictwem dziennika elektronicznego.
Szanowni Państwo - proszę o zachowanie spokoju; wspólnym, zdyscyplinowanym działaniem zdołamy konstruktywnie rozwiązać każdy problem. Ten rok szkolny rozpoczynamy w utrudnionych warunkach, dlatego proszę o zrozumienie, zaufanie i współpracę. Jestem przekonany, że już za kilka miesięcy warunki pracy i nauki ulegną znaczącej poprawie.
Drodzy Uczniowie - przed Wami nowy rok szkolny, wielkie wyzwania i niesamowite przygody, cieszcie się nauką, wykorzystajcie każdy dzień, troski pozostawcie nam, dorosłym! Powodzenia!
Wojciech Szulc
- Details
- Written by Super User
- Category: Komunikaty Dyrektora
- Hits: 4005
Na prośbę Wydziału Spraw Obywatelskich zamieszczamy następującą informację: https://wielkopolskiesieliczy.stat.gov.pl/pliki/Telefony%20rachmistrz%C3%B3w%20spisowych%20NSP2021.png
- Details
- Written by Super User
- Category: Komunikaty Dyrektora
- Hits: 4074
Szanowni Państwo, drodzy Uczniowie!
Od 17 maja do 28 maja br. nauka w klasach 4-8 obywać się będzie w trybie hybrydowym, tzn. mieszanym – część klas zdalnie część stacjonarnie wg poniższego harmonogramu.