Celem projektu było zapoznanie uczniów z zasadami ruchu drogowego oraz z zasadami bezpiecznych zabaw w szkole i na boisku szkolnym. Zakładał on uświadomienie dzieci w zakresie niebezpieczeństw na jakie są one narażone w drodze do szkoły i ze szkoły, do domu oraz w szkole. Celem było również wypracowanie wspólnego kodeksu bezpiecznego zachowania na ulicy i w szkole, budowanie wzajemnej relacji w klasie oraz poznanie i korzystanie z różnych narzędzi TIK. W pierwszej części projektu powstała mapa partnerów projektowych. Wspólnie zostały ustalone zadania do wykonania w ramach projektu, podczas spotkania online podzieliłyśmy się zadaniami. Stworzone zostały filmy, książeczki i prezentacje. Uczniowie pracowali w grupach klasowych oraz indywidualnie np. wykonując zadania od innych klas. Zadania projektowe budziły kreatywność i motywowały do pracy. Uczniowie wykonywali zadania interaktywne wykorzystując różne programy i aplikacje. Zorganizowane zostały również spotkania online podsumowujące projekt, podczas których uczniowie wzajemnie zadawali sobie zagadki dotyczące ruchu drogowego, znaków drogowych oraz bezpieczeństwa na drodze. Rezultatem projektu jest wypracowanie przez uczniów kodeksu bezpieczeństwa na drogach oraz filmu edukacyjnego o bezpieczeństwie w szkole. Zadania ustalone wspólnie z partnerami projektowymi urozmaiciły nasz czas podczas zajęć edukacji wczesnoszkolnej. Zadania pozwoliły oderwać się od podręczników, a jednocześnie realizować podstawę programową, wzbogacając przy tym wiedzę uczniów oraz rozwijając wiele kompetencji, w tym umiejętności współpracy. Uczniowie tworzyli klasowy kodeks zachowania, nagrywali filmiki, poznawali zasady ruchu drogowego. Dla partnerów projektu tworzyliśmy stworki na dobre humorki, które następnie wysłaliśmy pocztą. Nasze trafiły do uczniów klasy 1c SP 39 w Gdańsku. Dzięki projektowi uczniowie mojej klasy w ciekawy sposób zostali wprowadzeni w temat bezpieczeństwa w szkole i poza nią. Dzięki praktycznym działaniom o wiele szybciej przyswoili niezbędne informacje. Jedną z największych korzyści jaką odniosła nasza szkoła było ukazanie zaangażowania i kreatywności uczniów w działaniach projektowych. Na zakończenie projektu dokonaliśmy ewaluacji projektu. Uczniowie ocenili w jakim stopniu podobały im się zrealizowane zadania. Moja klasa jednogłośnie stwierdziła, że najfajniejszymi zadaniami w projekcie były gry interaktywne oraz nagrywanie filmiku gadającego znaku drogowego.