Nasza przygoda z Ogólnopolskim Projektem Edukacyjnym „(Nie)zwykła matematyka” dobiega już ku końcowi. Dzięki współpracy wielu nauczycieli, a zwłaszcza dzięki uczniom chętnym do wykonywania niecodziennych zadań, udało zrealizować wiele tematów przewidzianych w tym projekcie. Poszukiwaliśmy odpowiedzi na pytanie, czy człowiek jest symetryczny, czy lewa strona jest różna od prawej, wykorzystując program Paint. Badaliśmy symetrię jesiennych liści, skrzydeł motyla, serwetek i wycinanek ludowych świetnie bawiąc się kleksografią. Kodowaliśmy obrazki w układzie współrzędnych zarówno na kartce jak i w Excelu. Konstruowaliśmy pierwiastki kwadratowe z kolejnych liczb naturalnych tworząc kolorowe obrazy ślimaków Teodorosa. Tworzyliśmy przepiękne mandale na bazie koła cyrklem malowane. Uczyliśmy się haftu matematycznego, czyli kreślenia określonego kształtu nitką, przygotowaliśmy kartki na kiermasz szkolny. Wyprowadzaliśmy wzór na liczbę przekątnych w wielokątach podczas tworzenia wełnianych oplatanek. Przygotowaliśmy wiele skomplikowanych hexaflexagonów wykorzystując zaledwie jeden kształt równoległoboku. Tworzyliśmy lapbooki zawierające najważniejsze zagadnienia z powtarzanych tematów. Tworzyliśmy prezentacje i gazetki o naszym mieście oraz o ciekawostkach liczbowych i matematycznych z nim związanych. Budowaliśmy również budowle na podstawie rzucanych przez nie z trzech stron cieni. Tworzyliśmy własne gry planszowe związane z wiedzą matematyczną uczniów. Tworzyliśmy prezentacje multimedialne o dawnych przyrządach matematycznych, o polskiej szkole matematyki, tworzyliśmy słowniki pojęć matematycznych w wielu językach, zastanawialiśmy się czym ludzie różnią się od siebie oraz rozprawialiśmy nad problemem kiedy skończy się miejsce na ziemi. Odkrywaliśmy fenomen liczb tworząc gazetki o ich historii. Wspólnie świętowaliśmy Dzień Tabliczki Mnożenia, Dzień Liczby Pi, Dzień Kosmosu oraz Dzień Pizzy. Uczyliśmy się oszczędzania badając ceny produktów i polując na promocje i aktualne oferty rabatowe w wybranych sklepach. Tworzyliśmy pomoce dydaktyczne przy użyciu drukarki 3D. Przygotowaliśmy również tablicę „Wiem, co jem” przedstawiającą zawartość cukru w spożywanych przez dzieci przekąskach i napojach. Przygotowaliśmy program, plan, kosztorys wycieczki klasowej i opracowaliśmy specjalne prospekty reklamowe. Dziękujemy wszystkim uczniom, którzy przyczynili się do zrealizowania tego ogromu działań. Dziękujemy również nauczycielom, którzy chętnie podjęli się realizacji tego projektu: pani Dorocie Jaskowicz, pani Barbarze Grzelczak, pani Agacie Kamińskiej – Bosy, pani Kamili Sobczak, pani Justynie Nowickiej. Czekamy na ponowne otwarcie projektu w nowym roku szkolnym.