- Details
Szanowni Rodzice, drodzy Uczniowie
Decyzją rady pedagogicznej (Uchwała nr 2/2020/2021 z dnia 16 września 2020 r.) wprowadzone zostały zmiany dotyczące sposobów oceniania postępów w nauce. Wszystkie dotychczasowe zapisy statutowe pozostają w mocy, jednak w wyniku nowelizacji nauczyciel wspólnie z zespołem klasowym ma możliwość stosowania oceniania kształtującego w miejsce tradycyjnej skali punktowej zgodnie z koncepcją rozwoju Szkoły Podstawowej nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Zalasewie. Wzięliśmy pod uwagę obawy części rodziców wyrażone podczas posiedzenia rady rodziców w dniu 10 września br., dlatego nauczyciele posiadają autonomię decyzyjną w kwestii stosowania najbardziej efektywnych i motywujących metod pracy i oceniania w przypadku konkretnych przedmiotów i zespołów klasowych. Poniżej zamieszczam treść dodanych zapisów:
§ 103 Statutu Szkoły Podstawowej nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Zalasewie
9. Począwszy od roku 2020/2021 w klasach czwartych, a w latach kolejnych w oddziałach odpowiednio wyższych, tj. od roku 2021/2022 w klasach czwartych i piątych, od roku 2022/2023 w klasach czwartych, piątych i szóstych, od roku 2023/2024 w klasach czwartych, piątych, szóstych i siódmych, od roku 2024/2025 w klasach czwartych, piątych, szóstych, siódmych i ósmych dopuszcza się możliwość stosowania oceniania kształtującego w ocenianiu bieżącym, będących kontynuacją i rozszerzeniem zasad opisanych w § 99 – 102 przy czym:
1) ocena kształtująca nie zawiera oceny wyrażonej cyfrą:
2) komentarz zawiera analizę stopnia wykonanych zadań oraz wskazówki dla ucznia, w jaki sposób może on podnieść swoje osiągnięcia edukacyjne;
3) nauczyciel ma obowiązek stosować w komentarzu zasadę pierwszeństwa zalet;
4) nauczyciel powinien założyć, że każdy uczeń na miarę swoich możliwości intelektualnych oraz charakterologicznych robi wszystko, aby odnieść sukces szkolny;
5) w przypadku pisemnych form sprawdzania postępów ucznia komentarz udzielany jest na piśmie, a za odpowiedź ustną – ustnie;
6) każdorazowo komentarz pisemny nauczyciela odnotowany powinien być w dzienniku lekcyjnym w postaci oznaczenia IZ – „informacja zwrotna” oraz przekazany uczniowi/rodzicowi/prawnemu opiekunowi ucznia na zasadach określanych indywidualnie przez nauczyciela;
7) nauczyciel decyduje o częstotliwości i formach sprawdzania postępów ucznia; nie mają w tym przypadku zastosowania p. 2 i 6 § 104;
8) nauczyciel decyduje, czy w procesie oceniania stosuje zasady oceniania kształtującego, ocenianie wg skali punktowej czy rozwiązanie hybrydowe;
9) półroczne i roczne oceny klasyfikacyjne nauczyciel wystawia wg skali punktowej.
Uczniowie obecnych klas czwartych są już przyzwyczajeni do takiej formy monitorowania postępów, ponieważ pracowali metodami kształtującymi w latach poprzednich. Z tego względu zmiany wprowadzamy na drodze ewolucyjnej wg założenia wieloletniego, umożliwiającego wykształcenie odpowiednich przyzwyczajeń, nawyków i motywacji wewnętrznej na etapie edukacji wczesnoszkolnej. Ufam, że dzięki takiemu rozwiązaniu zminimalizujemy stres szkolny, a strach o ocenę zastąpimy troską o opanowanie materiału i radością z nauki. Nie pozostawiamy również bez uwagi uczniów klas starszych, wychowanych wg punktowej skali oceniania. Zgodnie z przepisami prawa oświatowego każda ocena winna być wsparta komentarzem nauczyciela a procesy dydaktyczne mogą (jest to wskazane) być prowadzone metodami kształtującymi. Znowelizowany statut zostanie zamieszczony na naszej stronie w poniedziałek.
Wojciech Szulc
- Details
Szanowni Państwo,
Planowany wcześniej na dzień 13 marca br., przeniesiony następnie na 18 września br. Dzień Bezpieczeństwa przeprowadzimy w terminie: 22 września 2020 r. Zmiana podyktowana jest dostępnością trenera oraz faktem, iż może zachodzić konieczność zapewnienia przez niektórych Rodziców opieki dzieciom, dlatego chcemy dać Państwu więcej czasu na ewentualną jej organizację. Tego dnia nie odbywają się lekcje i nie funkcjonuje świetlica szkolna, zgodnie z terminarzem jest to dzień wolny od zajęć dydaktycznych, uczniowie przychodzą do szkoły wg zmienionego harmonogramu (dostępny TUTAJ) i odbywają zajęcia teoretyczne i praktyczne zgodnie z zamieszczonym poniżej scenariuszem. Z uwagi na konieczność zagwarantowania środków bezpieczeństwa w związku z panującą sytuacją za zgodą Rady Rodziców podjąłem decyzję o rezygnacji ze zbiorowej ewakuacji szkoły na teren SP2 w Zalasewie w module V. Ze względów logistycznych (mniejsza ilość sal lekcyjnych aniżeli oddziałów) przedsięwzięcie musimy przeprowadzić z podziałem na dwie tury. Całość będzie odbywać się pod nadzorem pana Krzysztofa Danielewicza (dr, płk. rez., ekspert ds. bezpieczeństwa międzynarodowego, specjalizujący się w Afryce i Azji, autor prelekcji, procedur i szkoleń z zakresu postępowania w przypadku ataku terrorystycznego, były żołnierz zawodowy, uczestnik misji w Afganistanie w 2007, 2008, 2012 r. oraz w Mali w latach 2013–2014.). Udział uczniów w Dniu Bezpieczeństwa jest dobrowolny.
Scenariusz ćwiczeń SP 1 Zalasewo – 22.09.2020
• Każda grupa po przejściu teoretycznego szkolenia danej procedury, przystępuje do jej praktycznego treningu, zgodnie z ustalonym scenariuszem i układem czasowym
• Teoretycznie i praktycznie procedura jest trenowana przez nauczyciela/wychowawcę klasy pod nadzorem trenera
UKŁAD SZKOLENIA I TURA
• 08.00-08.30 – zapoznanie z układem i treścią ćwiczeń, podanie warunków bezpieczeństwa, omówienie procedury nr I - ewakuacja w trakcie lekcji do miejsca zbiórki na boisku
• 08.30-09.00 – ćwiczenie praktyczne - ewakuacji w trakcie lekcji po usłyszeniu sygnału alarmowego
• 09.00-09.20 – omówienie procedury nr II – ewakuacja w trakcie przerwy
• 09.20-09.40 - ćwiczenie praktyczne - ewakuacji w trakcie przerwy po usłyszeniu sygnału alarmowego
• 09.40-10.00– omówienie procedury nr III – Azyl w trakcie lekcji
• 10.00-10.20 – ćwiczenie praktyczne - Azyl w trakcie lekcji po usłyszeniu sygnału alarmowego
• 10.20-10.40 - omówienie procedury nr IV – Azyl w trakcie przerwy
• 10.40-11.00 – ćwiczenie praktyczne - Azyl w trakcie przerwy po usłyszeniu sygnału alarmowego
• 11.00-11.10 - omówienie procedury nr V– ewakuacja związana z wybuchem ładunku oraz udzielanie pierwszej pomocy poszkodowanym
• 11.10-11.30 - ćwiczenie praktyczne – symulacja ewakuacji związanej z wybuchem ładunku do docelowego miejsca ewakuacji (ze względu na bezpieczeństwo uczniów i pracowników nie przechodzimy do SP2 w Zalasewie)
II TURA
• 12.00-12.30 – zapoznanie z układem i treścią ćwiczeń, podanie warunków bezpieczeństwa, omówienie procedury nr I - ewakuacja w trakcie lekcji do miejsca zbiórki na boisku
• 12.30-13.00 – ćwiczenie praktyczne - ewakuacji w trakcie lekcji po usłyszeniu sygnału alarmowego
• 13.00-13.20 – omówienie procedury nr II – ewakuacja w trakcie przerwy
• 13.20-13.40 - ćwiczenie praktyczne - ewakuacji w trakcie przerwy po usłyszeniu sygnału alarmowego
• 13.40-14.00 – omówienie procedury nr III – Azyl w trakcie lekcji
• 14.00-14.20 – ćwiczenie praktyczne - Azyl w trakcie lekcji po usłyszeniu sygnału alarmowego
• 14.20-14.40 - omówienie procedury nr IV – Azyl w trakcie przerwy
• 14.40-15.00 – ćwiczenie praktyczne - Azyl w trakcie przerwy po usłyszeniu sygnału alarmowego
• 15.00-15.10 - omówienie procedury nr V– ewakuacja związana z wybuchem ładunku oraz udzielanie pierwszej pomocy poszkodowanym
• 15.10-15.30 - ćwiczenie praktyczne – symulacja ewakuacji związanej z wybuchem ładunku do docelowego miejsca ewakuacji (ze względu na bezpieczeństwo uczniów i pracowników nie przechodzimy do SP2 w Zalasewie)
Uprzejmie proszę o zapewnienie dzieciom odpowiedniej odzieży na wypadek kapryśnej pogody oraz posiłku; ze względów organizacyjno-logistycznych we wtorek 22.09.2020 r. nie będzie możliwości grupowego spożywania obiadów w salach.
Dziękuję za zrozumienie i wspołpracę,
Wojciech Szulc
- Details
Rada Rodziców przy Szkole Podstawowej nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Zalasewie
przyjmuje dobrowolne wpłaty na konto:
05 1020 4027 0000 1702 1430 1677
PKO Bank Polski
Oddział 1 w Swarzędzu