Rok szkolny 2020/2021

healthyfood

O konieczności zdrowego odżywiania nie trzeba chyba nikogo przekonywać. Okazuje się, że zdrowe jedzenie jest również bardzo smaczne. Dowiedzieli się tego uczestnicy projektu Healthy food is really good. Uczniowie Szkoły Podstawowej nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Zalasewie przystąpili do projektu eTwinning Healthy food is really good a partnerami naszej szkoły w tym projekcie są szkoły z Turcji i Jordanii. W projekcie tym poznajemy zasady zdrowego odżywiania się, poznajemy potrawy typowe dla krajów naszych zagranicznych partnerów oraz wymieniamy się przepisami, które potem wykonamy. Ponadto, uczniowie prezentują swoją lokalną zdrową żywność, ucząc się ich angielskich nazw. Mają okazję zapoznać rówieśników z zagranicy oraz poszerzać znajomość języka angielskiego w kontaktach online za pośrednictwem platformy eTwinning.

 

Dżem z bakłażanów /Turcja/

Ingredients for Eggplant Jam Recipe


2 glasses of water

5-6 small eggplants

2 glasses of  sugar

1 tablespoon of lemon juice

1 lemon salt
............................
First peel the eggplants.

Cut the eggplants into 4 pieces and soak them in salted water for 15minutes.

Fill the pot with water, add lemon salt and cook until soft.When the eggplants are soft, take them out of the water. Add  water and sugar to cook then add lemon juice. Then cool it.

Put in the jar and store in a cool and dry place.

Enjoy your meal!!

Krajowa Odznaka Jakości

Udział w projekcie to nietypowy sposób, aby uczcić Narodowe Święto Niepodległości obchodzone 11 listopada. Głównym celem projektu było stworzenie papierowych lub cyfrowych kartek dla Polski z okazji Święta Niepodległości. Uczniowie w kreatywny sposób uczcili „urodziny” Polski tworząc prace plastyczne oraz wykonując różne zadania projektowe. W projekcie udział brały szkoły z Polski, polonijne oraz zagraniczne. Uczniowie tworzyli kartki dla Polski- w postaci rysunków, wydzieranek oraz kartek tworzonych w Paint i Paint 3D. Ponieważ od września w ramach zajęć poznajemy program Paint, wiele prac powstało waśnie w tym programie. Dla partnerów projektu stworzyliśmy puzzle z naszych prac oraz wykreślankę (Otrzymaliśmy informację od uczniów z SP25 w Bydgoszczy, że nasze prace bardzo im się podobały). Podczas korzystania z urządzeń cyfrowych uczniowie stosowali zasady bezpieczeństwa oraz netykiety. Udział w projekcie rozpoczęliśmy od dodania naszej szkoły do mapy szkół biorących udział w projekcie. W ramach działań projektowych stworzyliśmy wspólnie z naszymi projektowymi partnerami filmiki, książeczki i prezentacje. Włączyliśmy się w tworzenie książki „Dla Ciebie Polsko”. Dołączyliśmy również do wspólnego dzieła partnerów projektu jakim była książka online „Kartka dla Polski”. Działania związane z obchodami Święta Niepodległości w naszej szkole opisaliśmy na specjalnie stworzonej stronie, dzięki czemu inne klasy mogły obejrzeć efekty naszej pracy. Działania w projekcie rozpoczęliśmy jeszcze przed wprowadzeniem zdanego nauczania. Większość prac postało więc w szkole pod okiem wychowawcy. W ramach zadań w projekcie uczniowie zdobyli również umiejętność pisania życzeń oraz komunikowania się w zespole. Uczyliśmy się projektować kartkę, poznawaliśmy prace uczniów z Polski oraz innych krajów europejskich. Podczas ewaluacji projektu uczniowie stwierdzili, że najbardziej podobało im się tworzenie kartek dla Polski oraz nagrywanie łamańców językowych. Poprzez działania projektowe uczniowie uświadomili sobie wagę obchodzenia rocznic narodowych, a poprzez udział w projekcie poznali nowy sposób wyrażania patriotyzmu. Kolejne efekty projektu to szacunek wobec postaw uczniów z Polski i zagranicy, świadomość, że różnorodność postaw i sposobów myślenia ludzi z różnych części świata wzbogaca go, czyniąc go ciekawszym miejscem. Nasze działania w projekcie zostały docenione przyznaniem Krajowej Odznaki Jakości eTwinning.

Krajowa Odznaka Jakości

Celem projektu było zapoznanie uczniów z zasadami ruchu drogowego oraz z zasadami bezpiecznych zabaw w szkole i na boisku szkolnym. Zakładał on uświadomienie dzieci w zakresie niebezpieczeństw na jakie są one narażone w drodze do szkoły i ze szkoły, do domu oraz w szkole. Celem było również wypracowanie wspólnego kodeksu bezpiecznego zachowania na ulicy i w szkole, budowanie wzajemnej relacji w klasie oraz poznanie i korzystanie z różnych narzędzi TIK. W pierwszej części projektu powstała mapa partnerów projektowych. Wspólnie zostały ustalone zadania do wykonania w ramach projektu, podczas spotkania online podzieliłyśmy się zadaniami. Stworzone zostały filmy, książeczki i prezentacje. Uczniowie pracowali w grupach klasowych oraz indywidualnie np. wykonując zadania od innych klas. Zadania projektowe budziły kreatywność i motywowały do pracy. Uczniowie wykonywali zadania interaktywne wykorzystując różne programy i aplikacje. Zorganizowane zostały również spotkania online podsumowujące projekt, podczas których uczniowie wzajemnie zadawali sobie zagadki dotyczące ruchu drogowego, znaków drogowych oraz bezpieczeństwa na drodze. Rezultatem projektu jest wypracowanie przez uczniów kodeksu bezpieczeństwa na drogach oraz filmu edukacyjnego o bezpieczeństwie w szkole. Zadania ustalone wspólnie z partnerami projektowymi urozmaiciły nasz czas podczas zajęć edukacji wczesnoszkolnej. Zadania pozwoliły oderwać się od podręczników, a jednocześnie realizować podstawę programową, wzbogacając przy tym wiedzę uczniów oraz rozwijając wiele kompetencji, w tym umiejętności współpracy. Uczniowie tworzyli klasowy kodeks zachowania, nagrywali filmiki, poznawali zasady ruchu drogowego. Dla partnerów projektu tworzyliśmy stworki na dobre humorki, które następnie wysłaliśmy pocztą. Nasze trafiły do uczniów klasy 1c SP 39 w Gdańsku. Dzięki projektowi uczniowie mojej klasy w ciekawy sposób zostali wprowadzeni w temat bezpieczeństwa w szkole i poza nią. Dzięki praktycznym działaniom o wiele szybciej przyswoili niezbędne informacje. Jedną z największych korzyści jaką odniosła nasza szkoła było ukazanie zaangażowania i kreatywności uczniów w działaniach projektowych. Na zakończenie projektu dokonaliśmy ewaluacji projektu. Uczniowie ocenili w jakim stopniu podobały im się zrealizowane zadania. Moja klasa jednogłośnie stwierdziła, że najfajniejszymi zadaniami w projekcie były gry interaktywne oraz nagrywanie filmiku gadającego znaku drogowego.

Krajowa Odznaka Jakości

Projekt realizowany był w pierwszym półroczu roku szkolnego 2020/2021, a jego realizacja odbywała się w obrębie wszystkich obszarów edukacji poprzez rozmaite aktywności uczniów. Zakładał on podniesienie świadomości w zakresie zdrowego odżywiania. Celem projektu było poznanie zasad zdrowego żywienia oraz wyrobienie nawyku zdrowego odżywiania. Uczniowie nabyli umiejętność posługiwania się różnymi urządzeniami technicznymi, rozwijali swoją wyobraźnię i twórczość. Poprzez udział w projekcie uczniowie budowali wzajemne relacje w klasie oraz współpracę międzyszkolną, dbali o bezpieczeństwo i higienę pracy. Uczniowie poznali potrawy z różnych regionów Polski, a także różne narzędzia TIK. Część zadań realizowana była w szkole. Uczniowie w zależności od zadań pracowali samodzielnie, a także w małych grupach. Dziecitworzyły filmy dotyczące przygotowania zdrowych soków warzywno- owocowych, robiły zdjęcia przygotowanych potraw, nagrywały mówiące warzywa i owoce. Wykonaliśmy wspólnie wiele prac plastycznych dotyczących zdrowia i zdrowego odżywiania. Uczniowie doskonalili umiejętność orientacji na kartce papieru tworząc mapę ogrodu. Wiele godzin lekcyjnych poświęciliśmy na obliczenia pieniężne oraz tworzenie zdrowych list zakupów. Efektem projektu jest podniesienie świadomości uczniów w zakresie zdrowego odżywiania oraz wyrobienie nawyków prawidłowego odżywiania i stosowanie ich w praktyce.

W ramach projektu powstały:

• Książka kucharska “Zdrowe śniadanie w Kuchcikowej klasie”;

• ogromny zbiór filmowych przepisów “Pyszne soki warzywno - owocowe”.

• “Warzywno-owocowe obrazki talerzowe” - padletowa prezentacja.

• Album: Potrawy z różnych stron Polski zbiór. • Album: “Abecadło warzywno - owocowe”.

• W ramach wspólnego muzykowania partenrzy projektu nagrali wspólnie piosenkę ”Olimpiada w Jarzynowie”.

Na zakończenie projektu dokonaliśmy ewaluacji projektu w postaci prezentacji- quizu oraz pytania otwartego w Answergarden. Uczniom podobały się zadania praktyczne- robienie soków i zdrowych kanapek. Mile wspominamy również nagrywanie piosenki. Spora grupa jako ulubione zadanie wskazała na gadające warzywa i owoce. Nasze działania w ramach projektu nagrodzone zostały Krajową Odznaką Jakości.

Krajowa Odznaka Jakości

Co roku 15 września na całym świecie obchodzony jest Dzień Kropki czyli święto talentów. Jest to dobra okazja, aby przystąpić do projektu, którego głównym celem jest ukazanie, że każdy może być kreatywny, a prosta kropka może sprawić, że odkryjemy w sobie nieznane pokłady twórczej inwencji. Uczniowie poznali historię małej Vashti. Następnie poprzez zaplanowane działania z różnych dziedzin uczestnicy projektu mogli przekonać się, że każdy z nich ma w sobie talent. Poprzez działania projektowe rozwijane były kompetencje językowe, doskonalenie sprawności manualnej oraz rozwijanie inwencji twórczej. Wykorzystywaliśmy również narzędzia TIK. Stworzone zostały książeczki i prezentacje. Przygotowywaliśmy warzywno- owocowe talerzyki kropkowe, szukaliśmy kropki w otaczającej nas przyrodzie. W Dniu Kropki zorganizowane zostały również spotkania online, abyśmy wspólnie mogli uczcić ten niezwykły dzień. Uczniowie naszej szkoły wykonywali zadania interaktywne wykorzystując różne programy i aplikacje, a także przygotowali zagadki związane z kropką na spotkanie online z klasą 1 z Tarnobrzegu.

Odznaka jakości

Projekt przeznaczony był dla dzieci i młodzieży w wieku 5 -18 lat. Uczniowie poznawali nietypowe święta polskie i nie tylko. Celem projektu był rozwój spostrzegawczości, wyobraźni, kojarzenia i logicznego myślenia. Kształtowane były umiejętności społeczne i kompetencje miękkie (współpraca w parach, w grupie). Poprzez działania projektowe uczniowie trenowali pamięć, rozbudzali w sobie innowacyjność oraz kreatywność. Uczniowie poza działaniami związanymi z realizacją zadań projektowych , budowali wzajemne relacje w klasie oraz poznawali i korzystali z różnych narzędzi TIK. Do każdego realizowanego święta nauczyciele proponowali zadania, które w dalszej kolejności były realizowane przez chętne zespoły klasowe. Stworzone zostały filmy, książeczki i prezentacje. Zadania budziły kreatywność i motywowały do pracy. Uczniowie wykonywali zadania interaktywne wykorzystując różne programy. W ramach projektu stworzyliśmy wiele prac plastycznych, interaktywne puzzle, filmiki. Wspólnie z klasą 1b z PSP w Krakowie, klasą 2c z SP3 w Koźminie Wielkopolskim oraz grupą Muchomorki z Publicznego Przedszkola nr 18 w Jastrzębiu- Zdroju stworzyliśmy przedstawienie online pt. „Wielka wyprawa czerwonej kredki”. Poprzez swoją aktywność udoskonalaliśmy umiejętność pracy samodzielnej oraz grupowej. Rezultatem projektu jest wypracowanie przez uczniów wspólnych książek online, padletu przedstawiających realizowane zadania oraz kolekcji wakelet.

Strona projektu: https://sites.google.com/view/projekt-etwinning-wita-dziwne-/podsumowanie-i-ewaluacja-projektu

 

Zaklęta w dynię - foto

Jak co roku w naszej szkole, październik i listopad to miesiące, w których na naszych szkolnych korytarzach króluje dynia. Można było już ją spotkać pod wieloma postaciami. Dynia jest na tyle ciekawym warzywem, że i w tym roku nauczyciele klas 1-3 (1c, 2c ,3a ,3c) postanowili połączyć siły i stworzyć projekt „Zaklęta w dynię”. Pod tym hasłem kryje się wiele ciekawych aktywności…. Ale o nich za chwilę. Projekt rozpoczęliśmy w listopadzie, ale ze względu na ogromne zaangażowanie uczniów oraz przejście na tryb nauki zdalnej, postanowiliśmy przenieść nasze działania na platformę eTwinning. Połączyliśmy siły z klasą 1a ze Szkoły Podstawowej nr 1 w Swarzędzu. I tak oto zaczęła się nasza projektowa przygoda… Najpierw uczniowie samodzielnie tworzyli logo projektu, następnie zostali autorami książki on-line pt. „Zaklęty w dynię” – ale nie była to zwykła książka, ponieważ jednym z jej głównych bohaterów był…. jeleń albinos! Niektórzy zostali też jej ilustratorami, wykonując do książki magiczne rysunki. Oprócz tego kodowaliśmy obrazki dyni i samodzielnie konstruowaliśmy zadania matematyczne, którymi potem wymienialiśmy się z innymi klasami. Najwięcej śmiechu i radości przyniosło nam zadanie dotyczące „gadających dyń”, które to samodzielnie stworzyliśmy przy pomocy aplikacji ChatterKid. Nie poprzestaliśmy na tym i wykonaliśmy szereg prac plastycznych oraz przestrzennych prezentując dynię w różnych odsłonach. Udało nam się również zorganizować spotkanie partnerów projektu on-line. Finalnie dokonaliśmy ewaluacji projektu przy pomocy programu AnswerGarden. To był niezwykle ciekawy i inspirujący czas. Już nie możemy doczekać się kolejnego projektu!

 

W zakładce POBIERZ znajdziesz dokumenty, wzory pism, informacje, kalendarz i inne... Zobacz!

Dane kontaktowe:

Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Zalasewie
ul. Planetarna 7, 62-020 Zalasewo
telefon: +48-61-817-54-50
email: sekretariat@spoko.edu.pl