W jaki sposób połączyć ze sobą dwa odległe światy? Jak sprawić, że pochylisz się nad czymś, co nie należy do kręgu twoich zainteresowań? 5A podczas zajęć rozwijających kreatywność połączyła dwa projekty: „sztukę kulinarną” i „rower”. Przypadek, kość niezgody czy chęć odkrywania? Uczniowie początkowo nie mogli dojść do porozumienia, czym będę się zajmować przez kolejne tygodnie. Wypracowali kompromis, polegający na eksperymencie połączenia dwóch projektów i realizowania ich jednocześnie. Dwa obozy: dziewcząt i chłopców przygotowywały dla siebie tematy kolejnych spotkań, ucząc się wzajemnie tolerancji i szacunku dla drugiego człowieka, respektowania pomysłów, które początkowo się nie podobają, wzmacniania umiejętności słuchania. Metoda projektów nie mogłaby zaistnieć bez wizyt ekspertów. Staramy się zapraszać osoby z naszego środowiska lokalnego, aby dbać o współpracę. Gościliśmy kucharza (pracującego w renomowanych restauracjach poznańskich) oraz właściciela firmy Fogt Bikes pana Michała Fogta – rowerowego pasjonata. Uczniowie obcując z różnymi zawodami, zdobywają wiedzę, uczą się zadawać pytania, tworząc przy tym coś samodzielnie. Nasi goście potwierdzili tezę, że czymkolwiek się zajmujesz – rób to z pasją! Ciężka praca, często wysiłek do granic ludzkich możliwości połączone z zainteresowaniami, tworzą mieszankę, która pozwala zajmować się w życiu tym, co się kocha. Dziękujemy za pozytywną energię i radość przekazaną nam podczas warsztatów. Dzięki temu uczniowie stają się silniejsi, pewniejsi siebie, a przede wszystkim dojrzewają w nich myśli, które do niedawna uważali za niemożliwe. Być może kiedyś pasja stanie się ich sposobem na życie… Niestraszne nam wyfiletowanie ryby (wiemy już, jakich noży używać:)), obskubanie kury na rosół (dostaliśmy szczegółowe instrukcje:)) czy zmiana przebitej opony lub zerwanego łańcucha. Chłopcy odnaleźli się w kulinarnych wariacjach z owocami, a dziewczyny będą potrafiły samodzielnie wymienić dętkę;). Różnorodność, wielopłaszczyznowość naszych projektów sprzyja rozwojowi kreatywności u dzieci, uczy uwagi, dyscypliny i organizacji pracy. Wszystkie te umiejętności na pewno przydadzą się piątoklasistom w dorosłym życiu:).