Uczniowie klas 3A i 3B postanowili podjąć wyzwanie i znaleźć dłuższą chwilę na projekt edukacyjny. Poświęcili swój cenny czas, aby przygotować grę, której akcja rozgrywa się w rzeczywistości, a świat przedstawiony to wybrana książka spoza kanonu lub lektura szkolna. Uczniowie wcielili się w role wybranych postaci, ustalając wcześniej zasady gry. Gra składa się z instrukcji, kart postaci, zasad zdobywania sprawności oraz niezbędnych rekwizytów (plansz, figur, postaci, pionków) – wszystkie elementy gimnazjaliści wykonali ręcznie. Jedna z grup poszła o krok dalej, będąc „żywymi pionkami” – wcielili się w role wybranych postaci, zapewniając nam grę w wymiarze 3D:). Uczniowie kształtowali umiejętności związane z gromadzeniem informacji, ustalaniem konwencji gry, streszczaniem lektury w nietypowy sposób oraz wzmacnianiem pracy w grupie. Po spełnieniu warunków formalnych, ustalonych wcześniej, aby zaliczyć projekt – lekcja języka polskiego zamieniła się w grę fabularną. Toczyliśmy potyczki na planszach następujących gier:
- Monopoly Harry Potter
- Hobbit
- Jenga Folwark zwierzęcy
- Wiedźmin
- Wyspa przetrwania Przypadki Robinsona Cruzoe
- Wojna o Arradię.
Gry RPG są przede wszystkim grami wyobraźni, wcielenie się w daną postać to ogromna przygoda ze światem magii, nadzwyczajności. Uczestnik wykazuje się inteligencją, sprytem oraz wiedzą podczas wymyślonej misji. Do zobaczenia przy następnym projekcie:).