Matematyka jest nauką, która dostarcza narzędzi do poznawania środowiska i opisu zjawisk, dotyczących różnych aspektów działalności człowieka. „Tajemnice zamku Królowej Matematyki” to projekt matematyczny w formie gamifikacji, skierowany do uczniów klas 1- 3. W projekcie brała udział klasa 1a razem z panią Magdaleną Jankowską. Głównym założeniem projektu było...
Matematyka jest nauką, która dostarcza narzędzi do poznawania środowiska i opisu zjawisk, dotyczących różnych aspektów działalności człowieka. „Tajemnice zamku Królowej Matematyki” to projekt matematyczny w formie gamifikacji, skierowany do uczniów klas 1- 3. W projekcie brała udział klasa 1a razem z panią Magdaleną Jankowską. Głównym założeniem projektu było zainteresowanie matematyką oraz podniesienie kompetencji matematycznych uczniów poprzez zabawę. W ramach projektu uczniowie poszczególnych poziomów nauczania realizowali zadania zgodnie z ich programem przewidzianym na dany rok. Zadania wplecione były w baśniową fabułę. Królowa Matematyka zaprosiła dzieci do swojego zamczyska na bal „Mistrzów Matematyki”. W balu uczestniczyć mogli jednak wyłącznie uczestnicy, którzy poznali tajemnice Królowej skrywane w różnych miejscach i komnatach zamczyska. Do zamku prowadziły różne drogi, które uczniowie musieli odnaleźć na mapie i poruszać się według kodu. Wykonywali prace w królewskim ogrodzie, zajrzeli do Komnaty Figur Geometrycznych, Komnaty Liczb. Zadania czekały również w królewskiej piwnicy i bibliotece. Uczniowie wykonywali różnorodne zadania w zamkowych komnatach. Zakończeniem projektu był bal u Królowej Matematyki.