Od końca października trwa akcja informacyjna programu, do którego zdecydowaliśmy się przystąpić wraz z wieloma szkołami z terenu całej Polski. Mamy nadzieję, że hasło „Weź szkołę w swoje ręce. Na nowo.” już do Was dotarło, a jeśli nie, to zachęcamy do poświęcenia kilku minut na lekturę tego tekstu. Bardzo nam zależy, aby cała społeczność szkolna: uczniowie, nauczyciele, rodzice, dziadkowie, pracownicy administracyjni, przedstawiciel środowiska lokalnego z nami uczestniczyli w tym przedsięwzięciu.

A więc posłuchajcie, jak to się zaczęło? Już na początku wrześniu zespół nauczycieli spotkał się, aby zastanowić się nad samodoskonaleniem naszej kadry i właśnie wtedy padł pomysł! Warto, aby cała społeczność szkolna pomyślała o zmianach na lepsze oraz zaczęła po raz kolejny ze sobą współpracować, tym razem wykorzystując metodę design thinking (DT), którą zaczerpnięta została z biznesu i przeniesiona na grunt edukacji. DT pomaga budować innowacyjne rozwiązania w oparciu o oczekiwania i faktyczne potrzeby ludzi. Może Was to zdziwi, ale pracę w tym programie zaczyna się nie od burzy mózgów i szukania oryginalnych pomysłów, od badania potrzeb i uruchamiania empatii. Sama empatia jednak nie wystarczy, potrzeba trochę fachowej wiedzy na temat Design Thinking.

Aby dobrze się przygotować do realizacji zadań, dwie nauczycielki, koordynator programu Dagmara Dux i Karolina Liszka, wzięły udział w dwu szkoleniach organizowanych przez fundację. W połowie października na radzie pedagogicznej nauczyciele zapoznali się metodą pracy zaproponowaną przez Szkołę z Klasą, a zespół zyskał kilku nowych członków, którzy będę aktywnie działać na platformie programu. Możemy powiedzieć, że koło usprawnień wtedy właśnie ruszyło. 

Etap I właśnie trwa.

Co w związku z tym robimy?

1.Przygotowujemy informacje o projekcie do wszystkich członków społeczności szkolnej.

2. Angażujemy i motywujemy do współpracy nauczycieli, rodziców i uczniów.

3. Rozmawiamy, prowadzimy dialog, słuchamy i zastanawiamy się.

4. Wybraliśmy obszar, nad którym w tym roku się skupimy: „ Bezpieczeństwo i zaufanie” Chcemy, aby bezpieczeństwo i zaufanie było wizytówką naszej placówki. 5.Stosujemy różne metody zbierania informacji, wykorzystując narzędzia programu Szkoła z Klasą. 

6.Projektujemy badanie potrzeb, które przeprowadzimy w drugim etapie.

Zachęcamy Was: weźcie szkołę w swoje ręce razem z nami.

Pozdrawiamy