Europejska Odznaka Jakości

Projekt miał na celu ukazanie uczniom problemu ginących gatunków zwierząt. W ramach projektu dzieci poznały zagrożone gatunki zwierząt, oraz poszukiwały sposobów niesienia im realnej pomocy. Poprzez kontakt z tytułowymi maskotkami projektu: Jeżem Jerzym i Rysiem Ryszardem, maskotkami innych ginących gatunków, budowana była więź emocjonalna ze zwierzętami i kształtowane postawy odpowiedzialności za otaczającą przyrodę. Celem projektu było kształtowanie umiejętności pracy indywidualnej i grupowej z wykorzystaniem TIK oraz poznanie ginących i zagrożonych wyginięciem gatunków zwierząt. Poprzez działania projektowe kształtowane były postawy odpowiedzialności za otaczającą przyrodę. Uczniowie szukali przyczyn spadku liczebności wybranych gatunków zwierząt oraz szukali sposobów na ich ochronę. Rozwijane były również kompetencje językowe uczniów, doskonalenie sprawności manualnej oraz rozwijanie inwencji twórczej. W ramach działań projektowych podejmowane były działania na rzecz pomocy rysiom w opolskim ZOO. Zadania realizowane były w ramach edukacji przyrodniczej oraz zajęć rozwijających kreatywność. Każda grupa projektowa wybierała zwierzę, które miała za zadanie przybliżyć pozostałym partnerom. Wspólnie tworzyłyśmy zadania interaktywne oraz zadania dotyczące żubrów. Stworzony został Album podróży maskotek projektowych, oraz Zwierzęca Książka Kucharska, gdzie projektowi partnerzy wrzucali swoje przepisy kulinarne. Każda klasa szykowała również zadania dla swoich partnerów. Album z podróży maskotek oraz zadania wrzucane były na stronę internetową projektu. Interaktywne zadania pozwoliły oderwać się od podręczników, a jednocześnie realizować podstawę programową, wzbogacając przy tym wiedzę uczniów oraz rozwijając wiele kompetencji, w tym umiejętności współpracy. Uczniowie wykonywali zdjęcia, tworzyli grę planszową, redagowali podpisy do ilustracji, tworzyli wpisy na głównej stronie projektu podsumowujące nasze zadania. Doskonalili krytyczne myślenie, kreatywność, a także myślenie logiczne. Zadania z wykorzystaniem narzędzi TIK dały nam możliwość poszerzenia naszych zainteresowania. Przez okres udziału w projekcie zdecydowanie wzrosła umiejętność uczniów w zakresie obsługi komputera i poruszania się w świecie wirtualnym, co z pewnością zaowocuje w przyszłości sensownym korzystaniem z mediów. Za realizację projektu otrzymaliśmy Krajową Odznakę Jakości. W październiku 2020r przyznano nam Europejską Odznakę Jakości za działania projektowe. W listopadzie otrzymaliśmy wiadomość, że partnerzy projektu zostali oficjalnymi sponsorami rysia karpackiego w opolskim zoo.