Działania projektowe

Nowy rok zaczynamy od sukcesu uczniów klasy 3b. Ich udział w projekcie eTwinning ” 24 zadania na czas oczekiwania 2019″ został nagrodzony Krajową Odznakę Jakości. Projekt „24 zadania na czas oczekiwania 2019” miał na celu poznawanie tradycji i zwyczajów świątecznych z różnych zakątków Polski bez korzystania z podręczników szkolnych. Zakładał on utworzenie interaktywnego kalendarza adwentowego dla uczniów klas 1-3 Szkół Podstawowych. Celem projektu było również umilenie uczniom czasu oczekiwania na Święta Bożego Narodzenia poprzez ciekawe zadania, gry, łamigłówki i inne rozrywki umysłowe o tematyce świątecznej. Założeniem było również wzbogacenie edukacji szkolnej w zakresie tematyki świątecznej o ciekawe formy i metody pracy, dzięki którym uczniowie mięli możliwość aktywne działać i uczyć się poprzez zabawę. W kalendarzu znalazły się zadania muzyczne, matematyczne, polonistyczne, quizy, zagadki, a także działania plastyczne. Nie mogło również zabraknąć szyfrów i kodowania. Aby wykonać zadania, uczniowie musieli poznać różne narzędzia TIK. Poprzez swoją aktywność udoskonalali umiejętności pracy samodzielnej oraz grupowej. Doskonalili krytyczne myślenie, kreatywność, a także myślenie logiczne. Zadania z wykorzystaniem narzędzi TIK dały nam możliwość poszerzenia naszych zainteresowania. Kalendarz interaktywny z pewnością wzbogacił edukację wczesnoszkolną w okresie świątecznym, czyniąc ją atrakcyjniejszą. Interaktywne zadania pozwoliły oderwać się od podręczników, a jednocześnie realizować podstawę programową, wzbogacając przy tym wiedzę uczniów oraz rozwijając wiele kompetencji, w tym umiejętności współpracy. W niecały miesiąc trwania projektu zdecydowanie wzrosła umiejętność uczniów w zakresie obsługi komputera i poruszania się w świecie wirtualnym, co z pewnością zaowocuje w przyszłości sensownym korzystaniem z mediów.